11 Mart 2008 Salı

MAKARNAYI ÇOK SEVİYORUZ!

Her ne kadar makarnayı çok seviyoruz desek de , ülkemizde kişi başına düşen tüketimimiz neden 6.0 kg yi geçmiyor.Hemde makarna üretiminin dünya sıralamasında 2. olduğu bi ülkede.Hiç şaşırmıycaksınız ki dünya sıralamasına baktığımızda,italya 30 kg'yi aşmış bile. İtalya yı 13 kg. ile Venezuella ve 11.7 kg. ile Tunus izlemekte.ABD,Yunanistan,İsveç,Fransa gibi ülkelerin yanısıra Şili,Peru ve Arjantin bile sıralamada bizi çok geride bırakmış.Türkiye bu tabloda ilk 20 ye zorlukla girebiliyor.Sektörün hedefide başlangıçta kişi başına olan tüketimi 8.0 kgye çıkarmak.

Peki makarnayı sevmemize rağmen neden tüketimimiz bu kadar düşük?Yanıtı basit aslında: öncelikle makarnanın besin değerinin ne kadar yüksek olduğunun anlatılamamış olması.En önemliside
günlük karbonhidrat ihtiyacını ekmekten karşılayan Türk halkı, makarnayı gerek bulgur ve gerekse pirinç pilavında olduğu gibi ana yemek olarak kabul etmemesi.Dünyada ana yemek olarak yüzlerce çeşidi yapılan makarna,Türk Halkının gözünde ketçap veya yoğurtla pilav niyetine yenmekten öteye gidememiştir.

Yıllardır çeşitli yöntemlerle makarna tüketimini arttırmaya çalışan üreticiler artık daha yaratıcı ve agresif pazarlama yöntemleri denemeye başladılar.
Bunlardan biri de Arbellla'nın çalışması.Son günlerde tv ekranlarında sıkça rastladığımız arbella reklamı.Reklamda tam bize göre arkadaşlar,bize sesleniyor.Diyor ki:''Hey öğrenciler,biliyoruz makarnayı çok yiyorsunuz, aynı zamanda seviyorsunuz; bir de değişik makarna tarifleri için sitemize bir girin.'' Zaten reklamda da belirlenen hedef kitle çok net yansıtılmış ve iyi bir iletişimle kitleye ulaşılmış.Kitlenin bilinen tüketim alışkanlıklarını değiştirmenin yanısıra tüketim şeklinide daha da çok zenginleştirmeye çalışmış.Üsteliklik video çekimlerini usta bir ahçı ile deil de bizlerden biriyle yaparak herkezin kolaylıkla yapabileceğini de vurgulamışlar.Gösterilen birbirinden değişik sos tarifleriyle gerçekten yeni tatlar yakalamak ve alışkanlıklarımızı değiştirmek için başvurabilceğiniz güzel bir kaynak.

1 yorum:

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

Makarna tüketimin yeteri kadar olmaması aslında makarnanın bizim yemek kültürümüzde çok da yerinin olmamasıyla alakalı bir şey. Türk mutfağı senin de dediğin gibi pirinç ve bulgurla karakterizedir. Gerçi ülkede neyin tüketimi yeteri kadar, ya da daha önemlisi yeteri kadar ne demektir onu da bilemiyorum, yani her sektör için hep böyle rakamlar var (Avrupa ortalaması şu bizimki bu şeklinde), yani bunlara bakarsak demek ki hepimiz aç yaşıyoruz :)

Arbella reklamlarını gördüm, ancak ben verilen mesajın ne olduğunu anlamamışım, daha doğrusu dikkat etmedim. Diğer arkadaşlar dikkat etmişler mi sormak lazım. Eğer genel mesaj alınamamışsa bu kötü bir şey tabii, reklamı boşuna yaptınız demek oluyor bu.

Demek yemek tarifleri var, hmm.